تاپ رایان

وبلاگ تخصصی اخبار و مقالات و راهنمای خرید قطغات و لوازم دیجیتال

تاپ رایان

وبلاگ تخصصی اخبار و مقالات و راهنمای خرید قطغات و لوازم دیجیتال

تاپ رایان فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم دیجیتال است در کنار فروش و ارائه خدمت به کاربران محترم، تصمیم دارد تا در زمینه تولید محتوای مناسب آموزشی و اخبارو مقالات روز در حوزه فناوری تاثیر مثبتی در افزایش دانش کاربران داشته باشد.

  • ۰
  • ۰

مدیاتک اعلام کرده است که در حال برنامه ریزی برای رونمایی از Wi-Fi 7 است و به زودی معرفی می شود.

روترهای Wi-Fi 6 که با نام 802.11ax نیز شناخته می‌شود؛ تازه شروع به همه گیر شدن در خانه‌ها کرده‌ و هنوز هم استاندارد جدیدتر Wi-Fi 6E به سختی استفاده می شود. اما حالا مدیاتک در حال آماده شدن برای راه اندازی Wi-Fi 7 است.

این شرکت اعلام کرده که نمایش Wi-Fi 7 را در نمایشگاه Consumer Electronics در اوایل ژانویه آغاز خواهد کرد. استاندارد فناوری هیجان انگیز سرعت بیشتری را نسبت به Wi-Fi 6 و Wi-Fi 5 می دهد.

Wi-Fi 7 با نام802.11be  نیز شناخته می شود و طبق اسناد منتشر شده در  PCMag، مدیاتک اظهار داشته که انتظار می رود این فناوری 2.4 برابر سرعت و تاخیر کمتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

هنگامی که Wi-Fi 6 راه اندازی شد، به عنوان بزرگترین ارتقاء Wi-Fi در یک دهه گذشته از آن یاد شد. استاندارد فناوری، که همچنین زیربنای Wi-Fi 6E جدیدتر است، وعده سرعت بیشتر، کاهش تراکم، تاخیر کمتر و امنیت بهتر را می دهد. سرعت استاندارد نزدیک به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می شود، به شرطی که اتصال پهن باند شما بتواند از آن پشتیبانی کند.

به عنوان مثال، Netgear ادعا کرد که واحد شبکه Orbi mesh با قدرت وای فای 6 دارای سرعت پنج برابر سریعتر از استاندارد قبلی 802.11 ac Wi-Fi 5  است. با استفاده از محاسبات  Netgear، یک روتر Wi-Fi 7 باید 12 برابر سرعت Wi-Fi 5 باشد.

اگرچه سرعت بیشتر، پهنای باند افزایش یافته و تأخیر کمتر ممکن است برای خانه‌هایی که ویدیوهای 4K زیادی تماشا می‌کنند یا بازی‌های رایانه‌ای یا کنسولی را باحداکثر کیفیت انجام می‌دهند جذاب باشد، اما این پروتکل ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. شبکه‌های مش که از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند در حال حاضر گران هستند و مودم‌های Wi-Fi 6E از حق بیمه بالاتری برخوردار هستند. به عنوان مثال ، شبکه مش Orbi تمام خانگی Wi-Fi 6E Netgear حدود 1500 دلار هزینه دارد.

در مقابل، روترهای مجهز به Wi-Fi 5 مانند سیستم مش Vilo از 20 دلار برای یک روتر و 60 دلار برای یک شبکه خانگی شروع می شود. استفاده از روترهای  Wi-Fi 7، شبکه‌های مش و نقاط دسترسی حتی ممکن است پرهزینه‌تر باشد و اکثر خانه‌ها در ایالات متحده احتمالاً نخواهند توانست از سرعت‌هایی که این پروتکل می‌تواند ارائه دهد، استفاده کامل کنند.

طبق گفته  Ookla، شرکت سازنده برنامه محبوب Speediest.net که سرعت اتصال به اینترنت را اندازه گیری می کند، سرعت متوسط خانه آمریکایی در طول سال کمی بیشتر از 200 مگابیت در ثانیه است و این درحالی است که Wi-Fi 7 می تواند به سرعت تئوری تا 30 گیگابیت بر ثانیه برسد.

اگرچه پیش‌ نمایش اولیه نسل بعدی Wi-Fi ممکن است در اوایل سال 2022 اتفاق بیفتد، این فناوری هنوز ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به روترهای خانگی، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل برسد. طبق گفته  IEEE، نهاد حاکم بر استانداردهای  Wi-Fi، اصلاحیه 802.11 be در سال 2024 منتشر خواهد شد و مدت کوتاهی پس از آن عرضه تجاری انجام خواهد شد.

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • تاپ رایان فروشگاه اینترنتی

TOPRAYAN.COM

Wi-Fi 7

تاپ رایان

روتر

وای فای 7

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی