تاپ رایان

وبلاگ تخصصی اخبار و مقالات و راهنمای خرید قطغات و لوازم دیجیتال

تاپ رایان

وبلاگ تخصصی اخبار و مقالات و راهنمای خرید قطغات و لوازم دیجیتال

تاپ رایان فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم دیجیتال است در کنار فروش و ارائه خدمت به کاربران محترم، تصمیم دارد تا در زمینه تولید محتوای مناسب آموزشی و اخبارو مقالات روز در حوزه فناوری تاثیر مثبتی در افزایش دانش کاربران داشته باشد.

  • ۰
  • ۰

MediaTek Dimensity 9000 اولین تراشه موبایلی که از حافظه LPDDR5X پشتیبانی می‌کند.مدیاتک اخیراً با معرفی پردازنده مدیاتک 9000، ورود خود را به دنیای پرچمداران سیستم روی تراشه (SoC) اعلام کرد. می‌داتک ادعا می‌کند که پردازنده جدید موبایل اولین تراشه 4 نانومتری است که بر اساس معماری جدید ARM Cortex X2 ساخته شده است.
همانطور که مشخص است،MediaTek Dimensity 9000 system-on-a-chip SoCاولین پردازنده موبایلی است که از LPDDR5X DRAM پشتیبانی می‌کند. خبر در مورد پشتیبانی از DRAMLPDDR5X  در Dimensity 9000 که توسط غول حافظه آمریکایی Micron Technology توسعه داده شده است، تنها یک هفته پس از اعلام تولید ماژول LPDDR5X DRAM توسط سامسونگ است که در آن زمان ادعا می‌شد اولین ماژول با بهره‌مندی از LPDDR5X DRAM در جهان است
 
شکی نیست که این خبر یک اتفاق بزرگ برای مدیاتک است که توانسته است سامسونگ (Exynos) و کوالکام را در معرفی محصولی با استفاده از رم LPDDR5X شکست دهد. با این حال، باید دید که آیا مدیاتک و برند‌های شریک آن نیز اولین گوشی‌هایی هستند که گوشی هوشمندی را عرضه می‌کنند که می‌تواند از LPDDR5X DRAM قبل از ورود اولین دستگاه‌های Qualcomm 898 و Exynos 2200 در سال 2022 استفاده کند یا خیر.
 
 LPDDR5Xپیشرفت قابل توجهی نسبت به استاندارد LPDDR5 با بهبود 33 درصدی سرعت انتقال داده را نوید می‌دهد. همچنین در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی، AR  و 5G دستاورد‌های قابل توجهی در عملکرد که همگی به قابلیت‌های پردازش داده در مقیاس بزرگ نیاز دارند ارائه می‌دهد. البته این جدای از پیشرفت‌هایی است که از نظر تجربه و سرعت برای کاربر انتظار می‌رود.
 
این احتمال وجود دارد که همه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار که در سال 2022 عرضه می‌شوند از جمله گوشی‌های سامسونگ مانند سری گلکسی S22 سامسونگ و سری OnePlus 10 از LPDDR5X DRAM به جای استاندارد LPDDR5 فعلی استفاده کنند. با این حال، بیشتر این دستگاه‌های پرچم‌دار احتمالاً از چیپ ست‌های پشتیبانی‌شده LPDDR5X کوالکام و سامسونگ به جای MediaTek استفاده می‌کنند. تراشه مدیاتک 9000 احتمالاً در دستگاه‌های پرچمدار مقرون‌به‌صرفه‌تر استفاده می‌شود، که در بازار‌های نوظهوری مانند هند و چین که تحت سلطه برند‌هایی مانند شیائومی، ریلمی و ویوو هستند، خشمگین هستند.
 
ورود استاندارد LPDDR5X به چیپست‌های نسبتاً مقرون به صرفه مدیاتک تنها پذیرش فناوری‌های هوش مصنوعی و 5G در این بازار‌ها را تسریع می‌کند. در واقع، این می‌تواند به مدیاتک کمک کند تا موقعیت خود را به عنوان برترین سازنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در جهان تثبیت کند، عنوانی که سال گذشته از کوالکام غصب کرد و‌امیدوار است بتواند آن را حفظ کند.

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • تاپ رایان فروشگاه اینترنتی

TOPRAYAN.COM

تاپ رایان

موبایل

پردازنده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی